Som et ledd i merkevarebyggingen har Nikon gjennomgått sitt forhold til kundene og til samfunnet som helhet fra bunnen av. Nikons viktigste forretningsområder omfatter høyteknologiske produkter som roboter til produksjon av databrikker, bildeteknologi, halvlederproduksjon og mikroelektronikk. Et annet høyt profilert område er digitalkameraer til forbruker- og proffmarkedet. Nikon vil markere merkets styrke og sin tro på fremtiden gjennom en rekke nye produkter og programmer som forenes under det nye symbolet.
Det nye symbolet viderefører elementer fra det gamle, som forbindes med tillit og kvalitet. Det skal i enda sterkere grad enn før uttrykke Nikons streben etter nye muligheter innenfor området lys: fra forskning, design og produksjon til tjenester og kundebehandling.
Det nye symbolet viderefører elementer fra det gamle, som forbindes med tillit og kvalitet. Det skal i enda sterkere grad enn før uttrykke Nikons streben etter nye muligheter innenfor området lys: fra forskning, design og produksjon til tjenester og kundebehandling.